InfoCons a anunțat, în urmă cu doar câteva minute, că a semnat un protocol cu Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS), explicând, în cadrul unui comunicat transmis jurnaliștilor 4money.ro, care este scopul „Acordului de colaborare”.
„InfoCons – Organizație Europeană pentru Protecția Consumatorilor, reprezentată de domnul Președinte Sorin Mierlea (foto jos), anunță semnarea unui Acord de colaborare cu Serviciul de Telecomunicații Speciale – STS. Încheierea acestui protocol are ca scop inițierea și derularea de programe și campanii de educare a cetățenilor cu privire la apelarea responsabilă a Serviciului de urgență 112 și de promovare a celor mai noi soluții tehnice și operaționale menite să asigure un răspuns rapid și eficient la solicitările de urgență ale cetățenilor. Cele două instituții au o colaborare de durată în demersurile de reducere a apelurilor non-urgente la numărul 112, fiind desfășurate mai multe acțiuni de conștientizare la nivelul comunităților”, a explicat InfoCons, într-un comunicat transmis jurnaliștilor 4money.ro.

„InfoCons – Organizație pentru Protecția Consumatorilor a fost înființată în anul 2003 pentru a veni în întâmpinarea nevoilor consumatorilor. Până în prezent a desfășurat și desfășoară o activitate neîntreruptă, bucurându-se de recunoașterea națională și internațională, fiind membră în diferite organizații, comisii consultative, grupuri de lucru, parteneră în programe naționale și internaționale.
InfoCons este unica organizație cu drepturi depline în Consumers International, Organizația Mondială a Proprietății Intelectuale – WIPO, Oficiul Uniunii Europene pentru Proprietate Intelectuală – EUIPO, ANEC – Vocea Consumatorului European în Standardizare și membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.
Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS) este furnizor de soluții IT&C securizate pentru administrația publică și sistemul național de apărare, ordine publică și securitate națională din România. Instituția pune la dispoziția statului român o gamă complexă de servicii de comunicații și tehnologia informației, infrastructuri, rețele, sisteme și aplicații, cu măsuri de securitate asociate.

În calitate de administrator al Sistemului național unic pentru apeluri de urgență 112, STS se preocupă permanent pentru modernizarea infrastructurii hardware și software. Astfel, la Serviciul de urgență 112 din România sunt implementate cele mai noi tehnologii si standarde specifice – Next Generation (NG) 112, în vederea asigurării unui răspuns rapid și eficient la urgențele cetățenilor, inclusiv prin furnizarea serviciului SMS 113 destinat persoanelor cu dizabilități de auz sau vorbire”, mai precizează InfoCons.

